Friday, March 30, 2007

Fredag før langfredag

Gjennom internetten har jeg blitt oppdatert på alle som skal reise på påskeferie. Hytter over hele fjellheimen skal invaderes av klisterbrukende, pappvindrikkende påsketurister. Det høres fantastisk ut.

Personlig ser det nå ut til at jeg skal invadere Nairobi. I følge den informasjonen jeg klarer å hale ut av de lokalt ansatte her i Juba kan man reise inn og ut på det ene visumet jeg har. Det andre visumet går uansett ut den 9. april og kan kun fornyes fra Khartoum. Hvilket vil si at jeg kommer til å være stuck i Juba fra den dagen jeg kommer tilbake fra påskeferie og til jeg forlater landet 22. mai. Jeg er invitert til Khartoum, men da må man ha visum som er gyldig for hele landet. Så da blir det nok ingen Khartoum-tur. Jeg får vel nøye meg med foreldresponset tur til Nairobi. :D Gleder meg veldig til å møte dem!

I forigårs var jeg i en camp for FN-ansatte. De bor i telt, og spiser i felles kantine. Vi var der for å spise middag, og det kostet 3500 dinarer, eller cirka 17 dollar. Dyrt! Ellers har jeg blitt en kløpper på spaghetti med rød pesto og rugsprø med Nora syltetøy på squeezy-flaske.

Om kun kort tid kommer en av ungdommene fra SSYPA for å ta meg med på middag. Blir interessant å se hva det betyr, men hyggelig å henge med noen på min egen alder. Resten av helgen skal jeg lese, skrive en artikkel til SSYPAs medlemsblad og dikte videre på de nye Changemakersangene. God helg og god påske!

No comments: